Regulamin Sklepu Internetowego Lusco Fusco

 

§1 Definicje

1. Sprzedawca – Lusco Fusco, prowadząca nierejestrowaną działalność gospodarczą, z siedzibą w Pabianicach 95-200, ul. Broniewskiego 7/9 m.20, e-mail: biuro@luscofusco.pl telefon: +48 518 959 520.

2. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonująca zakupów w Sklepie. W przypadku osób fizycznych, które nie działają w celach zawodowych lub biznesowych, Klient ma status konsumenta.

3. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem luscofusco.pl.

4. Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady korzystania ze Sklepu, składania zamówień na produkty dostępne w Sklepie, dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów oraz zasady odstąpienia od umowy i procedury reklamacyjnej.

§2 Postanowienia ogólne

1. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.

2. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.

3. Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i wyrażone są w polskich złotych. Ceny mogą ulec zmianie w przypadku zmiany stawki VAT lub innych opłat publicznoprawnych.

4. Produkty oferowane w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca odpowiada za wady zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.

§3 Składanie zamówień

1. Zamówienia można składać poprzez stronę internetową Sklepu.

2. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta prawdziwych i kompletnych danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru.

3. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia drogą elektroniczną.

4. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w przypadku, gdy:

a.       dane podane przez Klienta są niekompletne, błędne lub budzą wątpliwości co do ich prawdziwości;

b.      produkt jest niedostępny.

§4 Płatności

1. Klient ma do wyboru następujące formy płatności:

a.       przelew bankowy na konto Sprzedawcy,

b.      płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki,

c.       płatność elektroniczna (np. Klarna, PayPal).

2. W przypadku płatności przelewem, realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedawcy. W przypadku braku wpłaty w terminie 7 dni, zamówienie może zostać anulowane.

3. W przypadku płatności elektronicznych, Klient zobowiązany jest do przestrzegania regulaminów tych usług.

§5 Dostawa

1. Zamówiony towar dostarczany jest na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu.

2. Przesyłka dostarczana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej lub Poczty Polskiej.

3. Termin realizacji zamówienia wynosi do 7 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy. Termin ten może ulec wydłużeniu w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Sprzedawcy (np. opóźnienia ze strony firmy kurierskiej).

4. Koszty dostawy są podawane w procesie składania zamówienia i zależą od wybranej formy dostawy oraz wartości zamówienia. Koszty te mogą ulec zmianie w przypadku wyboru innej formy dostawy niż standardowa.

§6 Odstąpienie od umowy

1. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania towaru.

2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).

3. W przypadku odstąpienia od umowy, Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.

4. Koszty zwrotu towaru ponosi Klient. Sprzedawca zwróci koszty zakupu w ciągu 14 dni od otrzymania zwrotu towaru.

5. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku produktów wykonanych na indywidualne zamówienie Klienta lub produktów, które zostały dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, które zostało otwarte po dostawie.

§7 Reklamacje

1. W przypadku stwierdzenia wad fizycznych towaru, Klient ma prawo do złożenia reklamacji.

2. Reklamacje należy składać pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy, drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@luscofusco.pl lub telefonicznie pod numerem +48 518 959 520.

3. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu. W przypadku złożenia reklamacji, Sprzedawca może poprosić Klienta o dostarczenie dodatkowych informacji lub dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.

§8 Ochrona danych osobowych

1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zamówień oraz, jeżeli Klient wyrazi na to zgodę, w celach marketingowych.

3. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także do:

a.       żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych;

b.      wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;

c.       przenoszenia danych;

d.      wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna że:

Ø   Jego dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych (RODO);

Ø   Sprzedawca nie reaguje na jego żądania dotyczące danych osobowych (np. dostęp do danych, sprostowanie, usunięcie);

Ø   Doszło do naruszenia ochrony jego danych osobowych (np. wyciek danych).

4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji zamówienia, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych – do momentu odwołania zgody.

§9 Pozasądowe rozwiązywanie sporów

1. Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, jeśli nie uda się osiągnąć porozumienia ze Sprzedawcą. Do pozasądowych metod rozwiązywania sporów należą:

a.       Mediacja – dobrowolna metoda rozwiązywania sporów z udziałem neutralnego mediatora, który pomaga stronom w osiągnięciu porozumienia.

b.      Arbitraż – rozstrzygnięcie sporu przez niezależnego arbitra lub sąd polubowny, którego decyzja jest wiążąca dla obu stron.

c.       Pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów – rzecznicy udzielają bezpłatnej pomocy w zakresie ochrony praw konsumentów, w tym w sporach ze Sprzedawcami.

2. Klient może również skorzystać z platformy Online Dispute Resolution (ODR) dostępnej pod adresem: [https://ec.europa.eu/consumers/odr](https://ec.europa.eu/consumers/odr). Platforma ODR umożliwia konsumentom z UE rozstrzyganie sporów z przedsiębiorcami drogą elektroniczną.

3. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK): [www.uokik.gov.pl](http://www.uokik.gov.pl).

§10 Postanowienia końcowe

1. Umowy zawierane przez Sklep podlegają prawu polskiemu.

2. W przypadku sporów z konsumentami, właściwe są sądy właściwe dla miejsca zamieszkania konsumenta. W przypadku sporów z przedsiębiorcami, właściwe są sądy właściwe dla siedziby Sprzedawcy.

3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O wszelkich zmianach Klient zostanie poinformowany z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem. Zmiany nie będą miały wpływu na zamówienia złożone przed ich wprowadzeniem.