Regulamin
Regulamin Sklepu Internetowego Lusco Fusco
§1 Definicje
1. Sprzedawca – Lusco Fusco, prowadząca nierejestrowaną działalność gospodarczą, z siedzibą w Pabianicach 95-200, ul. Broniewskiego 7/9 m.20, e-mail: biuro@luscofusco.pl telefon: +48 518 959 520.
2. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonująca zakupów w Sklepie. W przypadku osób fizycznych, które nie działają w celach zawodowych lub biznesowych, Klient ma status konsumenta.
3. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem luscofusco.pl.
4. Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady korzystania ze Sklepu, składania zamówień na produkty dostępne w Sklepie, dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów oraz zasady odstąpienia od umowy i procedury reklamacyjnej.
§2 Postanowienia ogólne
1. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
2. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.
3. Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i wyrażone są w polskich złotych. Ceny mogą ulec zmianie w przypadku zmiany stawki VAT lub innych opłat publicznoprawnych.
4. Produkty oferowane w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca odpowiada za wady zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
§3 Składanie zamówień
1. Zamówienia można składać poprzez stronę internetową Sklepu.
2. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta prawdziwych i kompletnych danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru.
3. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia drogą elektroniczną.
4. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w przypadku, gdy:
a. dane podane przez Klienta są niekompletne, błędne lub budzą wątpliwości co do ich prawdziwości;
b. produkt jest niedostępny.
§4 Płatności
1. Klient ma do wyboru następujące formy płatności:
a. przelew bankowy na konto Sprzedawcy,
b. płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki,
c. płatność elektroniczna (np. Klarna, PayPal).
2. W przypadku płatności przelewem, realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedawcy. W przypadku braku wpłaty w terminie 7 dni, zamówienie może zostać anulowane.
3. W przypadku płatności elektronicznych, Klient zobowiązany jest do przestrzegania regulaminów tych usług.
§5 Dostawa
1. Zamówiony towar dostarczany jest na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu.
2. Przesyłka dostarczana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej lub Poczty Polskiej.
3. Termin realizacji zamówienia wynosi do 7 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy. Termin ten może ulec wydłużeniu w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Sprzedawcy (np. opóźnienia ze strony firmy kurierskiej).
4. Koszty dostawy są podawane w procesie składania zamówienia i zależą od wybranej formy dostawy oraz wartości zamówienia. Koszty te mogą ulec zmianie w przypadku wyboru innej formy dostawy niż standardowa.
§6 Odstąpienie od umowy
1. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od otrzymania towaru.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
3. W przypadku odstąpienia od umowy, Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
4. Koszty zwrotu towaru ponosi Klient. Sprzedawca zwróci koszty zakupu w ciągu 14 dni od otrzymania zwrotu towaru.
5. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku produktów wykonanych na indywidualne zamówienie Klienta lub produktów, które zostały dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, które zostało otwarte po dostawie.
§7 Reklamacje
1. W przypadku stwierdzenia wad fizycznych towaru, Klient ma prawo do złożenia reklamacji.
2. Reklamacje należy składać pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy, drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@luscofusco.pl lub telefonicznie pod numerem +48 518 959 520.
3. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu. W przypadku złożenia reklamacji, Sprzedawca może poprosić Klienta o dostarczenie dodatkowych informacji lub dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.
§8 Ochrona danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zamówień oraz, jeżeli Klient wyrazi na to zgodę, w celach marketingowych.
3. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także do:
a. żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych;
b. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
c. przenoszenia danych;
d. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna że:
Ø Jego dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych (RODO);
Ø Sprzedawca nie reaguje na jego żądania dotyczące danych osobowych (np. dostęp do danych, sprostowanie, usunięcie);
Ø Doszło do naruszenia ochrony jego danych osobowych (np. wyciek danych).
4. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji zamówienia, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych – do momentu odwołania zgody.
§9 Pozasądowe rozwiązywanie sporów
1. Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, jeśli nie uda się osiągnąć porozumienia ze Sprzedawcą. Do pozasądowych metod rozwiązywania sporów należą:
a. Mediacja – dobrowolna metoda rozwiązywania sporów z udziałem neutralnego mediatora, który pomaga stronom w osiągnięciu porozumienia.
b. Arbitraż – rozstrzygnięcie sporu przez niezależnego arbitra lub sąd polubowny, którego decyzja jest wiążąca dla obu stron.
c. Pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów – rzecznicy udzielają bezpłatnej pomocy w zakresie ochrony praw konsumentów, w tym w sporach ze Sprzedawcami.
2. Klient może również skorzystać z platformy Online Dispute Resolution (ODR) dostępnej pod adresem: [https://ec.europa.eu/consumers/odr](https://ec.europa.eu/consumers/odr). Platforma ODR umożliwia konsumentom z UE rozstrzyganie sporów z przedsiębiorcami drogą elektroniczną.
3. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK): [www.uokik.gov.pl](http://www.uokik.gov.pl).
§10 Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane przez Sklep podlegają prawu polskiemu.
2. W przypadku sporów z konsumentami, właściwe są sądy właściwe dla miejsca zamieszkania konsumenta. W przypadku sporów z przedsiębiorcami, właściwe są sądy właściwe dla siedziby Sprzedawcy.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O wszelkich zmianach Klient zostanie poinformowany z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem. Zmiany nie będą miały wpływu na zamówienia złożone przed ich wprowadzeniem.